GGzE biedt verschillende vormen van hulp, voor jou en mensen in je omgeving. We ontvangen je op afspraak op een van onze locaties, komen bij je thuis of bieden je een tijdelijke opname als het nodig is.

Na aanmelding

Na je aanmelding wordt aan je gevraagd op welk moment je intakegesprek kan plaatsvinden. Als je e-mailadres bekend is kun je al voor het intakegesprek een online-behandeling starten via behandelplatform ‘Minddistrict’ ter voorbereiding op je intake.

Een GZ-psycholoog of Verpleegkundig Specialist bespreekt vervolgens samen met jou en eventueel jouw naaste welk behandelaanbod het beste lijkt te passen. Als je daar samen toe besluit start je behandeling.

Behandeling bij GGzE is maatwerk volgens de kwaliteitsrichtlijnen. Het bestaat veelal uit groepsbehandeling in combinatie met online behandelmodules, aangevuld door individuele contacten met uw behandelaar.

Gedurende jouw behandeling en ook tegen het einde van jouw behandeling wordt de voortgang van de behandeling met jou en jouw naaste geëvalueerd. Op die momenten wordt ook samen met jou bekeken of jouw doelen bereikt zijn, dan wel of verdere zorg nodig is bij GGzE of elders. Als het gezamenlijke doel bereikt is wordt de behandeling afgesloten. Dan wordt ook afgesproken of en hoe wij jouw verwijzer informeren over de voortgang of de afronding van jouw behandeling.

Basis GGZ en specialistische GGZ

Binnen de basis GGZ krijg je hulp bij lichte psychische klachten. Tijdens de behandeling werk je heel gericht aan het oplossen of verminderen van die klachten. Een behandeling duurt ongeveer vijf tot maximaal twaalf sessies per jaar. Het kan ook zijn dat er meer gespecialiseerde hulp nodig is, bijvoorbeeld omdat je meerdere klachten tegelijk hebt. Dan helpen wij je verder binnen de specialistische GGZ.

Contact met je behandelaar

Jouw behandelaar maakt met jou afspraken over de manier waarop jullie beiden contact houden. Ook als jouw behandelaar niet beschikbaar is, en je hebt op werkdagen voor 17.00 uur toch behoefte aan contact, dan is er altijd een medewerker met wie je contact kunt opnemen.

Neem bij voorkeur eerst contact op met jouw behandelaar. Mocht dat niet lukken, bel dan het algemene nummer van GGzE - locatie De Grijze Generaal, (040) 297 33 00. Samen met jou bespreken we welke medewerker je zo spoedig mogelijk te woord kan staan. En als het nodig is kun je 's avonds en in weekenden contact opnemen met jouw huisarts, die de GGzE Crisisdienst kan inschakelen.

Meer weten? We helpen je graag.